Indahnya ciptaan Tuhan

Indahnya ciptaan Tuhan

Isnin, 26 Julai 2010

Kisah yang takkan berakhir..

Salam..
Bila kita bersendirian dan mendiamkan diri, mesti kita akan terkenang semula perkara lalu dan kadang kala ia membuat kita tersenyum mahupun sebaliknya. Semua orang ada kenangan manis dan sebaliknya. Bagi aku, kehidupan yang aku lalui kini ku rasakan kadang kala amat menyakitkan. Yelah, tak semua orang memahami kita dan tak semua perkara kita boleh beritahu atau berkongsi. Berbagai-bagai manusia aku pernah jumpa,berkawan mahupun sebaliknya. Namun, aku rasa masih kekosongan dan bagaikan tak sempurna ataupun seperti kehilangan. Ya, aku akui,kadang kala aku juga melakukan kesilapan. Aku juga seorang yang mana sekiranya ada masalah ataupun berlaku apa-apa akan hanya mendiamkan diri dan takkan menjelaskan perkara sebenarnya walaupun ianya hanya salah faham, atau orang lain tidak memahaminya.. Ya, seperti tajuk diatas, kisah ini takkan berakhir. Akibatnya aku menanggung segala kepedihan, kesakitan serta kekecewaan dihati. Aku hanya mampu tersenyum namun sampai mana lah aku mampu menahan..lambat laut akan ku lepas jua tapi dengan cara ku.. Ada dua orang kawan ku yang mana mereka baik dan rapat dengan ku..namun semuanya berubah kini hanya kerana salah faham dan aku tak mampu untuk menjelaskan semuanya..mereka begitu kecewa dan sakit hati dengan sikap ku..salah ku juga kerana.......erm..biarlah...biarlah aku menanggung seorang diri..demi kebaikan mereka walaupun tidak pada ku..namun aku tidak pernah membenci,membuang persahabatan ini.. Kepada mereka yang tidak faham perkara ini..biarlah..jiwa aku masih sakit..begitu jugajasadku,rohku,rohani serta jasmani ku masih sakit..tapi aku tak berdaya untuk menjelaskannya..Ia tak mampu kita ungkapkan dengan kata-kata mahupun sebaliknya..biarlah kisah ini menjadi pengajaran pada ku..aku redha. Ya Allah, Kau ampunilah segala apa yang telah aku lakukan, Kau kuatkanlah iman dan hati ku agar aku dapat menempuh segala ujian dariMu. Mungkin ada yang melihat luahan ku ini hanyalah perkara basa..namun ada kisahnya yang tersendiri yang aku pelajari darinya..moga hari-hariku yang mendatang akan lebih diberkati..Waallahuallam...

1 ulasan:

  1. ujian menjadikan kita lebih tabah menghadapi segala kemungkinan bakal mendatang...menjadikan kita lebih matang mengenal apa itu erti sebuah kehidupan...

    BalasPadam